Köpvillkor, frakt m.m.



Trendigt Gott
Organisationsnummer: 851209-4049


Allmänna villkor

Vi på Trendigt Gott tillämpar så väl konsumentköplagen som distansavtalslagen. Endast personer som är över 18 år och fullt myndiga äger rätt att utföra köp. Trendigt Gott skickar en orderbekräftelse till din e-post adress i direkt anslutning till att du lagt din beställning.

Samtliga produktbilder skall ses som en representation för en vara. Då producenter kan göra ändringar utan vår vetskap tar vi på Trendigt Gott inte ansvar för om våra bilder eller produktinformation inte alltid motsvarar varans exakta innehåll, utseende, funktion eller ursprung. Det är upp till varje kund att noga kontrollera de mottagna varorna.


Köpevillkor

Vid köp hos Trendigt Gott är priset alltid i svenska kronor och moms ingår. Fraktavgift tillkommer enligt nedan.

Trendigt Gott har rätt att korrigera eventuella bild-, pris- eller skrivfel på webshopen samt felaktig information gällande lagerstatus innan slutförsäljning till kund. Berörd kund kommer kontaktas per e-post eller telefon (under förutsättning att det angetts) för godkännande av ändring, ersättningsvara eller återbetalning.

När du som kund genomfört din beställning kommer en orderbekräftelse skickas till angiven e-postadress. 

Eventuella kampanjer kan ske sporadiskt och gäller under en begränsad tid eller så länge lagret räcker och kan återkallas när som helst av Trendigt Gott.  


Leveransvillkor

Vi skickar med DHL.

Din order skickas med DHL spårbar frakt till närmsta DHL-ombud/servicepoint (om du inte väljer annan i kassan) där du hämtar ut ditt paket. PAKETET SKA HÄMTAS UT INOM 7 DAGAR DÄREFTER GÅR DET I RETUR. Glöm inte att man vid uthämtning måste uppvisa giltigt legitimation och om ett ombud hämtar paketet måste denne kunna visa upp både köparens och sitt eget legitimation. Det är kundens ansvar att ange korrekta uppgifter så att leverans kan ske till rätt adress. 

OBS! Även om du har betalat för produkterna ska paketet lösas ut inom den tid som anges på aviseringen. För paket som inte hämtas ut i tid och som returneras till oss, förbehåller vi oss rätten att ta ut en extra avgift på 250 svenska kronor för leveranser inom Sverige och 399 svenska kronor för leveranser till Danmark.  Paket som inte hämtats ut faller inte inom ramen för ångerrätt eller reklamation. Det finns inte någon garanti för att ordrar lämnas till önskat ombud. Om det tex är fullt hos aktuellt ombud har DHL rätt att lämna paketet till annat ombud. 

Om paketet på något sätt är skadat och det påverkat innehållet är det viktigt att du kontaktar oss omgående. Vissa av våra varor är sköra/spröda, exempelvis kakor, men vi emballerar dessa varor extra för att de ska komma fram hela. 

Vissa varor kan vara känsliga för värme/kyla, såsom choklad. Trendigt Gott kan tyvärr inte ta ansvar för om produkter påverkats av temperatur under dessa perioder.

Leveranstiden är normalt ca 2-5 arbetsdagar (ej helg/röda dagar). Utanför Sverige kan det eventuellt ta fler dagar.
Vi strävar efter att leverera inom angiven tid, men i vissa fall kan det tyvärr ta längre tid till följd av oväntade händelser. 

DANMARK
För leveranser till Danmark skickas paket till närmsta DHL Parcel Connect-ombud.
OBS! Vi skickar INTE till Färöarna eller Grönland (postnummer 3800-3999). 

FRAKTAVGIFT
Sverige 79:- (gäller upp till max 20 kg)
Danmark 179:- (gäller upp till max 20 kg)

Handla online med fri utkörning/upphämtning

HAMMENHÖG - Upphämtning i butiken på Simrishamnsvägen 10 i Hammenhög.
Vi kontaktar dig per telefon för överenskommelse om upphämtning. Skriv gärna i meddelanderutan önskat datum. 

BORRBY/HAMMENHÖG med grannbyar- Fri utkörning
Fri utkörning till  Hammenhög eller grannbyarna. Vi kontaktar dig per telefon för överenskommelse om upphämtning. Skriv gärna i meddelanderutan önskat datum. OBS! Trendigt Gott är inte ansvarig för varor som försvinner eller blir skadade om ni väljer att era varor ska lämnas i brevlåda eller liknande. 

All utlämning sker mot uppvisande av giltigt legitimation eller orderbekräftelse/ordernummer.


Betalning

Betalning sker med kort, swish eller faktura via Klarna.
För mer information om Klarnas användarvillkor klicka HÄR.


Ångerrätt & Reklamation

Ångerrätt Livsmedel
Vid beställning av livsmedel gäller ingen ångerrätt. Ångerrätten omfattar inte varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller varor som snabbt kan förändras eller bli gamla, man kan därför inte ångra köp av matvaror (godis/snacks). 

Se utdrag ur Distans- och hemförsäljningslagen:   https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/lagen-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Reklamationer avseende varors kvalitet ska göras till [email protected]  omedelbart efter det du hämtat ut ditt paket.
Du kan inte reklamerar varor du köpt till nersatt pris pga. passerat ”Bäst före datum”.

Trendigt Gotts produktansvar övergår till dig som kund när paketet levererats. 


Ångerrätt övriga produkter (pussel, spel, böcker etc.)

Ångerrätten gäller i 14 dagar i enlighet med distansavtalslagen. Mail ska ha inkommit till [email protected] gällande detta senast 14 dagar efter att du mottagit varorna, detta gäller även om en produkt skulle vara defekt eller om leveransen är felaktig. Kontakt ska tas INNAN produkter skickas tillbaka.

Produkterna ska vara i obruten förpackning, oanvända och oskadade för att returen ska godkännas.

Vid retur är det du som kund som betalar för frakten och får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

Pussel – saknas en bit?

Vissa tillverkare har speciell support för saknade bitar och som sker mellan dem själva och slutkonsumenten. Skulle detta bli aktuellt kommer vi förse er men relevant information efter kontakt tagits med oss. I övriga fall och vid exempelvis produktionsfel kommer ersättningspussel, alternativt återbetalning ske av Trendigt Gott.



Force Majeure

Skulle TrendigtGott.se vara förhindrad att utföra sina åtagande gentemot dig som kund på grund av omständigheter som ligger bortom Trendigt Gotts kontroll (force majeure) utgör inte detta avtalsbrott. Trendigt Gott kommer i force majeure-situationer alltid i möjligaste mån utföra sina åtaganden mot sina kunder och om det det inte är möjligt i skälig omfattning kompensera kunden.


Tvister

Om problem skulle uppstå ska tvister i första hand försöka lösas genom dialog mellan kund och Trendigt Gott. Om tvisten ej går att lösa hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden (www.arn.se), vi följer alltid deras rekommendationer.


Ändringar i villkoren 

Trendigt Gott har rätt att när som helst göra ändringar i dessa villkor. Då alla ändringar publiceras på webshopen direkt är de fullt tillgängliga för kunder innan köp genomförs.